7 клас

-------------------------------------------------------------------------
Частка як службова частина мови 
------------------------------------------------------------------------
Сполучник як службова частина мови
------------------------------------------------------------------------
Практичне завдання з теми "Прийменник"

1. Розшифруйте подані прислівя, запишіть їх.

2. Випишіть з кожного прислів’я прийменники із залежними словами.

3. Проаналізуйте виписані прийменники за таким алгоритмом:

  • А) частина мови
  •  Б) вид за будовою
  • В) похідний чи непохідний
  •  Г) на що вказує (час, місце, причину, мету, кількість, ознаку)
  • Д) з яким відмінком ужитий

ЗРАЗОК

Ніхто, житті, знає, що, в, його, не, чекає.

Ніхто не знає, що його в житті чекає.

В житті

В – прийменник, простий, непохідний, місце, М. в.

Завдання для хлопців

Ногах, то, кінь, і, спотикається, чотирьох, на.

Бійки, махають, після, не, кулаками.

Правда, дорогий, але, понад, мені, усе, Платон.

Завдання для дівчат

Питайся, на, дивись, розуму, зріст, та.

Хати, а, помовка, вовк, про, до, вовка.

Жити, нам, задля, здоровя, того, потрібно, щоб.

Ось посилання на презентацію з теми "Прийменник" дивитися презентацію

-------------------------------------------------------------------------
Прийменник як службова частина мови
-------------------------------------------------------------------------
Олександр Гаврош 
(1971 р.)
-------------------------------------------------------------------------
Олена Теліга 
(1907-1942)
-------------------------------------------------------------------------
Олег Ольжич

Справжнє прізвище

 

Син

 

Народився

 

Обдарований від природи

 

Звичний уклад життя сімї Кандиб зруйнувала

 

У Празі

 

Поет був пов'язаний

 

Він очолював

 

У травні 1944 р.

 

У ніч з 9 на 10 червня

 

"Господь багатий нас благословив" 
"Захочеш - і будеш"
Жанр: вірш
Вид лірики: громадянська (патріотична)
Тема: роздум про можливості кожної особистості
Ідея: заклик до реалізації своїх можливостей
Головна думка: «в людині, затям, лежить невідгадана сила» (заклик бути патріотом)
Провідний мотив: утвердження сильної і сміливої особистості 
-------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------
Любов Пономаренко 
(1955 р.)
"Гер переможений"
Жанр: новела
Тема: зображення гуманного ставлення до полонених німців, які відбудовували зруйноване місто (взаємостосунки Фрідріха з дітьми, самотніми жінками).

Ідея: засудження війни, жорстокості; уславлення гуманізму, чуйності, доброти.
У творі порушено проблему любові до людей, піклування про них.
 

-------------------------------------------------------------------------
Написання прислівникових словосполучень на зразок раз у раз, з дня на день  ❤️| Українська мова 
Спишіть прислівники, знімаючи риски.
у/голос, до/ладу, у/смак, на/жаль, до/речі, з/переляку, босо/ніж, до/низу, на/диво, рік/у/рік, на/двоє, уві/сні, аби/як, коли/то, казна/як, де/інде, десь/інде, сам/на/сам, що/духу, на/ходу, будь/як, колись/то, віч/на/віч, ледве/ледве, хтозна/коли, по/людськи, аби/куди, хоч/не/хоч, з/ненацька, з/середини, без/кінця/краю, над/вечір, ані/трохи, день/у/день, на/щастя, ні/куди, по/вовчи, тишком/нишком, як/небудь, з/давніх/давен, з/гарячу, в/досвіта, до/віку, в/нічию, до/вподоби, по/третє, на/вздогін, час/від/часу, ген/ген, на/пам'ять, поза/очі, на/вшпиньки, рано/в/ранці, де/не/де, без/вісти, в/останнє, по/всяк/час, у/стократ, всього/на/всього, на/відмінно, на/самоті, с/під/лоба, за/кордон, пліч/о/пліч, чим/дуж.                     -------------------------------------------------------------------------
-Н- та -НН- у прислівниках
Не і ні з прислівниками
И та і в кінці прислівників 
-------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------
Марина Павленко 
(1973 р.)
-------------------------------------------------------------------------
Ступені порівняння прислівників

Способи творення прислівників
Презентація "Написання прислівників разом і через дефіс" 
-------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------
Розряди прислівників
Додому і кінь жвавіше біжить. Навкруги бриніла весна. Небо помітно посвітлішало. Усі вулиці Вербівки ніби навмисне обсаджені вербами. Сьогодні ми виконали всі заплановані завдання. Зосина мати спересердя відмовилася від доньки. Лежить Семен горілиць у високій траві. Навіть жайворонок співає по-нашому. Усі звели погляд догори. Інколи спросоння вона чіплялась до якогось слова. Ця історія була зовсім не веселою. Він дивився спокійно і мовчав. Сонце прокинулось пізно й зависло над лісом. Моя рука трішки пофарбувалася, але я була щасливою. 
------------------------------------------------------------------------
Василь Симоненко 
(1935-1963)

"Гей, нові Колумби й Магеллани..."

Тема: звернення письменника до молоді, щоб вони вирушали в мандри і відкривали нове, ніким ще невідоме, цікаве, захоплююче. 
Ідея: смисл життя людини - пошуки, мандри, прагнення самоствердитися; заперечення байдужості, пасивності.    ------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------
Ліна Костенко 
"Кольорові миші"
Картинки по запросу "кольорові миші символіка твору"
Жанр: ліричний вірш
Вид лірики: філософська поезія 
Тема: зіткнення неповторності, оригінальності з сірістю та стандартом.
Лейтмотив: людина має бути неповторною, оригінальною, творчою, а не обмеженою і байдужою до краси навколишнього світу.
 
"Чайка на крижині"
Жанр: поема
Тема: відтворення роздумів поетеси про смисл життя людини.
Ідея: возвеличення любові до рідного краю, до всього, що з ним пов'язано, перебуваючи далеко за його межами. 
 
"Крила"
Жанр: ліричний вірш
Вид лірики: філософська
Тема: розповідь про духовно багату людину, її "окриленість".
Ідея: уславлення духовних поривань людини; треба жити й мріяти, мати цілі й бажання.
Головна думка: "Людина нібито не літає ... а крила має".
Образи-символи: крила - символ духовності, багатства думки, емоційного піднесення, могутності, незалежності й упевненості.         -------------------------------------------------------------------------
Ліна Костенко

Дата народження

 

Місце народження

 

Освіта

 

Причина заборони друкуватися

 

Нагорода

 

-------------------------------------------------------------------------
Богдан Лепкий

Напрям діяльності

 

Дата народження

 

Місце народження

 

Освіта

 

Еміграція

 

Дата смерті

 

Причини смерті

 

"Мишка"
-------------------------------------------------------------------------
Олекса Стороженко

Дата народження

 

Місце народження

 

Освіта

 

Творчий доробок

 

Засоби гумористичного зображення
Гумор - це доброзичливо-глузливе викриття певних вад характеру, недоліків у поведінці та житті людей.
Сатира - гостре, осудливе висміювання всього потворного в людському житті; повністю засуджує й заперечує вади й негативні явища в суспільстві.
Іронія - прихована насмішка, коли про явище чи особу говориться нібито позитивно, а розуміти треба протилежне.
Засоби досягнення комічного ефекту
  • комічні ситуації
  • прагнення дійової особи показати себе не тією, якою вона є насправді
  • надання образу невластивих йому рис та якостей
  • мова (згрубіла лексика, зменшено-пестлива, суржик, фразеологізми, гра слів)
дивитись 
Характеристика головного героя оповідання "Скарб"

Імя

 

Статус

 

Зовнішність

 

Риси характеру

 

Інтереси

 

Друзі

 

Родина

 

Ставлення до рідних

 

  ------------------------------------------------------------------------
Образ Климка
Дитинство – це… Дитинство Климка
Кров, смерть,  жахіття,  зброя, ненависть, страхіття, вогонь, жертви, біль, біди, нещастя, бій, голод,  каліцтво, вина, сироти, куля, війна…Війна забрала в них дитинство          Образ Климка
1. Ім'я
2. Вік
3. Статус
4. Освіта
5. Рідні, друзі
6. Зовнішність
7. Риси характеру
8. Значення образу Климка   
------------------------------------------------------------------------
Григір Тютюнник 
"Климко"
1. Народився Григорій ...
2. Перші роки дитинства ...
3. Після материного заміжжя ...
4. На Донбасі → перший клас → війна → дядька мобілізували → матеріальна скрута → Григір пішки помандрував до матері на Полтавщину, пройшовши за 2 тижні 300 кілометрів.
5. Після ремісничого училища ...
6. Перший друкований твір ...
7. Григір Тютюнник переклав дебютний ...
8. У 1966 році ...
9. У 1989 році ...
"Климко"
Жанр «Климко»: повість автобіографічної трилогії.
Джерело: https://dovidka.biz.ua/klimko-tyutyunnik-analiz/
Жанр «Климко»: повість автобіографічної трилогії.
Джерело: https://dovidka.biz.ua/klimko-tyutyunnik-analiz/
Жанр «Климко»: повість автобіографічної трилогії.
Джерело: https://dovidka.biz.ua/klimko-tyutyunnik-analiz/
Жанр «Климко»: повість автобіографічної трилогії.
Джерело: https://dovidka.biz.ua/klimko-tyutyunnik-analiz/
Жанр: повість автобіографічної трилогії
Тема: зображення тяжких поневірянь Климка у часи фашистської окупації рідного краю.
Ідея: засудження війни; уславлення доброти, милосердя, чуйності, щирості.
Особливості: повість є автобіографічною, бо Григір у віці 11 років через голод під час війни у 1942 році пішов пішки до своєї матері у Полтаву з Донбасу.
Головні герої: Климко, дядько Кирил, друг Зульфат, їхня вчителька Наталія Миколаївна з маленькою донькою Олею, тітка Марина.
Додатково: за повість "Климко" у лютому 1980 р. автор отримав премію імені Лесі Українки.  ------------------------------------------------------------------------

"Гуси-лебеді летять" (тести)

1. М. Стельмах присвятив твір «Гуси-лебеді летять…» 
А) дядьку Себастіяну       Б) сину Ярославу         В) своїм батькам       Г) дідусю  
2. Як звали дідуся Михайлика?
А) Дем'ян       Б) Давид       В) Денис       Г) Дмитро
3. На замовлення пана дід зробив
А) новий вітряк       Б) фігурки святих         В) новий віз       Г) плуг для оранки
4. Про кого йде мова: "... рудий, кирпатий і невеликий на зріст, зате вусища в нього зародили, наче у гетьмана, а під ними і поверх них то чаяться, то розгулюють посмішка і насмішка"?
А) діда       Б) дядька Миколу       В) дядька Себастіяна       Г) Юхрима Бабенка
5. "Дядьку, а це правда, що ви знайшли перо жар-птиці?" - питаюся я. З ким веде розмову Михайлик?
А) дядько Себастіян       Б) дядько Микола        В) дядько Юхрим
6. З ким дружив Михайлик?
А) Петром Шевком                   Б) Петром Шевченком
В) Петром Шевчуком                Г) Петром Шевчиком
7. Чому сойка не може долетіти до вирію? (за текстом)
А) бо вона не знає, де він знаходиться
Б) бо в неї в голові нема однієї клепки
В) бо в неї велика вага тіла
8. Який хліб є „найкращим хлібом дитинства” Михайлика?
А) булки, що пекла мати
Б) причерствілий хліб од зайця
В) великий буханець, що купив батько
9. Що робив Михайлик при каганці на печі?
А) читав       Б) молився       В) малював
10. Укажіть назву книги, за яку Юхрим Бабенко попросив у Михайлика 6 склянок насіння
А) "Українські казки"       Б) "Кобзар"       В) "Пригоди Тома Сойєра"
11. Що зробила мати, коли дізналася, що Михайлик дав бідній жінці насіння?
А) почала гримати, гніватись, сваритися
Б) сказала: «Та й добре, синку, що давав»
В) засмутилася
Г) поскаржилася дідькові Себастіяну
12. Як звали вчительку Михайлика?
А) Марія Петрівна       Б) Ніна Василівна        В) Настя Василівна       Г) Галина Юхимівна
13. Чого не вмів робити або не знав Михайлик, коли вперше прийшов з татом до школи?
А) читати       Б) рахувати         В) писати       Г) таблички множення
14. Коли батько відвів Михайлика до школи, то його прийняли
А) до першого класу                    Б) до другого класу
В) до третього  класу                   Г) до четвертого класу
15. "Тепер головне - свіжа сорочка і чиста совість". Кому належать ці слова?
А) дядькові Юхриму       Б) дядькові Миколі        В) батькові       Г) діду
16. Чи  Михайлик ходив до школи взимку?
А) ні, не ходив                                                       Б) у новеньких чобітках
В) батько возив його на санках                            Г) батько носив його на руках
17. "I коли iнодi в творах чи п’єсах я зустрiчаю слово ".........." — до мене трепетно наближаються найдорожчi днi мого дитинства".
А) хліб       Б) кирея       В) лебеді       Г) насіння
18. Що вирішив написати Михайлик, навчаючись у школі?
А) роман       Б) вірш              В) п'єсу       Г) оповідання
              
------------------------------------------------------------------------

Дієприкметник, дієприкметниковий зворот 

(самостійна робота)
1. Визначте вид, час і стан дієприкметників
І ВАРІАНТ - читаючий, змарнілий, побачений, побілений, сплячий, побитий
ІІ ВАРІАНТ - чаруючий, вбитий, почорнілий, ухвалений, куплений, сидячий
2. Розставте розділові знаки в реченнях із дієприкметниковим зворотом, підкресліть зворот
І ВАРІАНТ: Городи обсаджені вербами не бояться вітрів. Надісланий електронною поштою лист дійшов до адресата.
ІІ ВАРІАНТ: Найкраще звучала пісня виконана хором. Підсинена волошками гречка біліє де-не-де.
3. Перебудуйте речення так, щоб дієприкметникові звороти виділялися комами
І ВАРІАНТ: Тихо дрімала встелена осіннім листям земля.
ІІ ВАРІАНТ: Викупаний сонцем колос уклоняється мені.   

-----------------------------------------------------------------------

Михайло Стельмах 

"Гуси-лебеді летять"

Презентація до уроку: "Образ чутливого до краси хлопчика Михайлика, сприйняття ним дорослого світу" / Н.О. Барадакова 

-----------------------------------------------------------------------

"За сестрою" (тести)

1. Назвіть село, у якому жила родина Судаків?
А) Миронівка     Б) Спасівка     В) Северинівка     Г) Андріївка
2. Чим славився рід Судаків?
А) між ними не було жодного, який не бував би на Січі
Б) між ними не було жодного, який би не грав на скрипці
В) між ними не було жодного, який би не бував за межами України
Г) між ними не було жодного, хто не лагодив би предмети побуту
3. Зі скількох чоловік складалася на той час родина Судаків?
А) восьми     Б) семи     В) шести     Г) п'яти
4. Скільки було років дідові Андрію?
А) 60     Б) 70     В) 80     Г) 90
5. Як звали головного героя повісті?
А) Петро     Б) Павло     В) Степан     Г) дід Андрій
6. Хто привчав Павлуся до лицарського ремесла?
А) батько Степан    Б) брат Петро     В) дід Андрій    Г) козак Непорадний
7. Що сталося з батьком та сестрою Павлуся після нападу татар?
А) їх убили                            Б) вони втекли у степ
В) вони перейшли на сторону ворога     Г) їх узяли в полон
8. Кого зустрів Павлусь, коли потрапив до козаків?
А) брата Петра        Б) діда Андрія
В) сестру Ганнусю     Г) батька
9. Як звали татарського бранця?
А) Ібрагім     Б) Мустафа - ага       В) Мулла     Г) Магомед
10. Який козак їхав позаду ватаги під час погоні?
А) Недоля     Б) Непорадний     В) Тріска     Г) Крутивус
11. Як Семен Непорадний упіймав татарина?
А) зіштовхнув його з сідла     Б) несподівано із засідки
В) на аркан                    Г) голіруч
12. Навіщо полковник наказав козакам дістати бранця?
А) щоб дізнатися від нього про наміри орди
Б) щоб обміняти його на сестру Павлуся
В) щоб познущатися над ним
Г) щоб обміняти його в татар на золото й гроші
13. Чому Павлусь утік із табору, де зустрів батька?
А) вирушив на пошуки Ганнусі     Б) боявся нападу татар
В) посварився з батьком          Г) вирішив повернутися у Спасівку
14. Що зробив Карий (Карим) із Павлусем?
А) відпустив на волю     Б) змусив працювати на нього
В) продав татарам        Г) закрив у темниці
15. Чим здивували Павлуся татари-крамарі?
А) вони були корисливими людьми
Б) вони були скромними людьми
В) вони були розумними людьми
Г) вони були добрими людьми
16. До чого закликали Павлуся татарські купці?
А) вивчити татарську мову          Б) прийняти їхню віру
В) стати їхнім перекладачем для спілкування з українцями
Г) забути про рідний край
17. Куди ховав Павлусь украдені в татар речі?
А) у заздалегідь викопану яму      Б) у стайню
В) під подушку на своєму ліжку     Г) у дупло старого дерева
18. Яку кару за втечу придумав Мустафа Павлусеві?
А) морити тиждень голодом та продати першому стрічному татарину
Б) не давати тиждень води, а потім продати першому стрічному татарину
В) 20 дротяних нагаїв на спину та продати першому стрічному татарину
Г) зачинити в темниці на 10 днів, а потім продати першому стрічному татарину
19. Що врятувало Павлуся від кари?
А) те, що він знає, де перебуває Мустафа-ага
Б) на майдан в'їхали козаки
В) його викупили татари-крамарі за добрі гроші
Г) Павлусь покаявся у вчиненому
20. Чому Павлусь сказав не викликати перекладача при розмові з Девлет-гіреєм?
А) не хотів спілкуватися із ханом
Б) він сам умів розмовляти по-татарськи
В) хотів, щоб перекладав його земляк
Г) спершу вимагав плати за інформацію
21. Хто наказує розшукати сестру Павлуся: "Коли б не було її в Криму, то привезти її за всяку ціну хоч би з кінця світу"?
А) Девлет-гірей     Б) Мустафа       В) Сулейман     Г) Непорадний
22. До кого послав Девлет-гірей своїх послів після розмови з Ганнусею?
А) до козака Недолі          Б) до лубенського полковника
В) до козаків у Спасівку     Г) до Петра, Павлусевого брата
23. Про що попросив Павлусь Девлет-гірея, коли той мав відпустити його із сестрою на волю?
А) ніколи не нападати на Спасівку
Б) викупити з неволі Остапа Швидкого й подарувати йому
В) звільнити всіх козаків-невольників
Г) половину ханового майна
24. Назвіть жанр твору "За сестрою"
 
 --------------------------------------------------------------------------

Контрольна робота №2 (дієслово)

-------------------------------------------------------------------------- 

Андрій Чайковський 

"За сестрою"

дивитись

----------------------------------------------------------------------

Контрольна робота №2

Твори І. Франка, Т. Шевченка 

1. Жанр твору І. Франка "Захар Беркут"
2. У якому році відбуваються події у творі "Захар Беркут"?
3. Тема твору "Захар Беркут"
4. Захара Беркута знали в окрузі не лише як мудреця, а і як: 
а) мужнього воїна;         б) керівника громади; 
в) цілителя;                     г) зразкового сім’янина

5. Укажіть правильний варіант послідовності подій у творі «Захар Беркут»

А) Максим рятує Мирославу від ведмедиці – тухольці скидають униз Сторожа – Тугар Вовк убиває Митька Вояка – Пета дає перстень Мирославі
Б) Пета дає перстень Мирославі – тухольці скидають униз Сторожа – Тугар Вовк убиває Митька Вояка – Максим рятує Мирославу від ведмедиці
В) Максим рятує Мирославу від ведмедиці – Тугар Вовк убиває Митька Вояка – Пета дає перстень Мирославі – тухольці скидають униз Сторожа
Г) Пета дає перстень Мирославі – Максим рятує Мирославу від відмедиці – тухольці скидають униз Сторожа – Тугар Вовк убиває Митька Вояка 
6. Хто має владу в Тухлі, за словами Максима?
а) громада     б) Захар Беркут     в) Максим Беркут     г) князь Данило 
7. У чому вбачав силу громади Захар Беркут?
8. Назвіть  автобіографічний  твір Т. Шевченка
9. У вірші "Мені тринадцятий минало..." звучать роздуми про
а) науку в дяка     б) малярський талант     в) поетичне натхнення     г) сирітське дитинство
10. "Тополя" Т. Шевченка належить до жанру
а) героїко-романтичної повісті
б) балади з казково-фантастичними подіями
в) балади з історико-героїчними подіями
г) пейзажної лірики
11. У творі "Тополя" немає такого мотиву, як
а) кохання          б) самотність           в) відчай            г) зрада
12. Метаморфозою в баладі "Тополя" є
а) уживання дівчиною зілля
б) умивання героїні біля криниці
в) перетворення дівчини на тополю
г) нічні відвідини ворожки
13. "Як умру, то поховайте..." за жанром
а) ліричний вірш             б) балада               в) вірш-послання            г) пісня
14. Що заповідав Тарас Шевченко своєму народові? 

----------------------------------------------------------------------

Тарас Григорович Шевченко

Працюємо над біографією Т. Шевченка

1. Тарас Шевченко народився ...

2. Життя родини було тяжким: ...

3. Про маленького Тараса піклувалася ...

4. Коли Тарасові виповнилося 8 років, батько ...

5. Хлопчик ріс ...

6. Тарас рано осиротів: ...

7. Щоб дати раду малим дітям, ...

8. Від щоденної несправедливості Тарас ...

9. Подругою і розрадницею йому була ...

10. Згодом Тарас потрапив у панські покої й служив ...

11. Енгельгардт дозволив своєму кріпакові вчитися живопису: ...

12. 1838 року ... 

-----------------------------------------------------------------------

"Мені тринадцятий минало" 

Тема «Мені тринадцятий минало»: зображення безрадісного дитинства Тарасика, коли він, будучи кріпаком, випасав панську худобу.
Джерело: https://dovidka.biz.ua/meni-trinadtsyatiy-minalo-analiz-virsha/

Тема: зображення безрадісного дитинства Тарасика, коли він, будучи кріпаком, випасав панську худобу.

Ідея: співчутливе ставлення до хлопчика-пастушка; засудження страшних часів кріпацтва, коли людина не мала власних прав і вимушена страждати.

Автобіографічний вірш складається з чотирьох настроєвих картин: хлопчик пасе овець, милується ясним сонечком, голубим небом; раптом розуміє, що він — сирота безпритульний, немає в нього нічого — ні ягнят, ні хати, ні рідної душі поряд; та ось прийшла дівчина, втішила, витерла сльози хлопчині, поцілувала — і сонце знову засіяло не лише в небі, а й у душі. У четвертій частині — роздуми дорослого поета про те, що той його колишній стан — це рай. Набагато гірше тепер, коли він усвідомив усю несправедливість існуючого ладу і виступив проти нього.

 

"Тополя"

Презентація до уроку на тему:"Т.Г.Шевченко. Поема "Тополя"" 

слухати 

Жанр: балада 

Балада невеликий ліро-епічний твір казково-фантастичного, легендарно-історичного чи героїчного змісту з драматично напруженим сюжетом.

Тема: розповідь про глибокі переживання дівчини, розлученої з коханим, її звернення до ворожки, розмова з тополею і, нарешті, перетворення самої дівчини на тополю під впливом чудодійного зілля.

Ідея: невмирущість справжнього кохання; уславлення вірності в коханні.

Ознаки балади «То­поля»:

• одна подія з життя героя (розлука з коханим);

нетривалий час дії (три роки);

• невелика кількість дійових персонажів (дівчина, мати, ворожка);

• незвичайність і загадковість подій (ворожбитство, дівчина перетворилась на тополю);

• напружений сюжет та трагічність у розв’язанні конфлікту (дівчина, розлучена з коханим, без материної підтримки звертається до ворожіння);

• похмурий колорит (використання символіки тужливих пісень);

• ліризм (віршована форма, багато художніх засобів, висока емоційність).

Елементи сюжету:

Експозиція — вступна частина до твору, де поет із сумом описує тополю. 

Зав'язка — «полюбила чорнобрива козака дівчина». 

Розвиток дії — дівчина зустрічалася з козаком, але після її розлучення з хлопцем мати хоче видати заміж доньку за старого. 

Кульмінація — дівчина вирішує скористатися зіллям ворожки. 

Розв'язка — дівчина за допомогою зілля ворожки стала тополею.

 

"Як умру, то поховайте..."

 слухати 

Жанр: вірш-послання

Вид лірики: громадянська

Провідний мотив: заклик до українського народу визволитися від гніту заради щасливого майбутнього, боротися за вільне життя, відстоювати інтереси простого люду; віра поета у світле майбутнє України.

-------------------------------------------------------------------------

Контрольна робота №1 (мова) 

-------------------------------------------------------------------------

Контрольна робота №1 (література) 

-------------------------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------------------------

Повторення й поглиблення вивченого про текст

-------------------------------------------------------------------------

Літературна норма української мови (презентація) 

-------------------------------------------------------------------------

Суспільно-побутові пісні (жанрово-тематичне розмаїття) 

-------------------------------------------------------------------------

Художній твір як явище мистецтва (презентація) 

-------------------------------------------------------------------------

Провідний мотив «Заповіт»: заклик до українського народу звільнитися від кайданів самодержавства, боротися за вільне життя, відстоювати інтереси простого люду; віра поета у світле майбутнє України.

Джерело: https://ukrclassic.com.ua/katalog/sh/shevchenko-taras/3350-analiz-zapovit-shevchenko Бібліотека української літератури © ukrclassic.com.ua

Тема: розповідь про глибокі переживання дівчини, розлученої з коханим, її звернення до ворожки, розмова з тополею і, нарешті, перетворення самої дівчини на тополю під впливом чудотворного зілля.
Джерело: https://dovidka.biz.ua/topolya-shevchenko-analiz/
Тема: розповідь про глибокі переживання дівчини, розлученої з коханим, її звернення до ворожки, розмова з тополею і, нарешті, перетворення самої дівчини на тополю під впливом чудотворного зілля.
Джерело: https://dovidka.biz.ua/topolya-shevchenko-analiz/

 

Автобіографічний вірш Т. Шевченка "Мені тринадцятий минало" складається з чотирьох настроєвих картин: хлопчик пасе овець, милується ясним сонечком, голубим небом; раптом розуміє, що він — сирота безпритульний, немає в нього нічого — ні ягнят, ні хати, ні рідної душі поряд; та ось прийшла дівчина, втішила, витерла сльози хлопчині, поцілувала — і сонце знову засіяло не лише в небі, а й у душі. У четвертій частині —роздуми дорослого поета про те, що той його колишній стан — це рай. Набагато гірше тепер, коли він усвідомив усю несправедливість існуючого ладу і виступив проти нього.

Джерело: https://ukrclassic.com.ua/katalog/sh/shevchenko-taras/2183-taras-shevchenko-meni-trinadtsyatij-minalo-kritika-komentari-do-tvoru-poyasnennya-stislo Бібліотека української літератури © ukrclassic.com.ua

Тема «Мені тринадцятий минало»: зображення безрадісного дитинства Тарасика, коли він, будучи кріпаком, випасав панську худобу.
Джерело: https://dovidka.biz.ua/meni-trinadtsyatiy-minalo-analiz-v

Немає коментарів:

Дописати коментар