8 клас

https://onlinetestpad.com/k2ngr4cnjniyw 

--------------------------------------------------------------------------

https://onlinetestpad.com/vtlazcz2vbmzs 

--------------------------------------------------------------------------

Відокремлені уточнювальні члени речення

Спишіть речення, розставте розділові знаки, підкресліть уточнювальні члени речення за їхньою синтаксичною роллю.

Унизу за скелями глухо шуміло море. Хлопець досить успішно склав екзамени з усіх предметів у тому числі з української мови. Лінгвістика або мовознавство належить до гуманітарних наук. Саме тут на Київщині Емму Андієвську застала війна. Рано-вранці ще до схід сонця він уже розбудив усю родину. На сусідській стрісі оселився бусол або лелека. Матуся збирала печериці одразу за селом у долині. Угору під самі хмари полетів наш літачок. Новорічні подарунки люблять усі особливо діти. Рано разом із сонцем прокинулась і Харитя. Менеджмент тобто сукупність методів і форм ефективного керування виробництвом має велике значення в житті суспільства. Їхали вони довго понад десять діб.  

--------------------------------------------------------------------------

https://onlinetestpad.com/nzvip3ciuhhnc 

--------------------------------------------------------------------------
Михайло Коцюбинський
"Дорогою ціною"
--------------------------------------------------------------------------
Узагальнювальні слова в реченнях із ОЧ
Спишіть речення, розставте розділові знаки, підкресліть ОЧ і УС, намалюйте схему.
1. І на тім рушникові оживе все знайоме до болю і дитинство й розлука й твоя материнська любов. 2. Біля возів під возами й подалі скрізь було видно запорожців що порозлягалися на траві. 3. Усе навколо дерева птахи люди сповнене весняної сили. 4. У кошику в Дарини лежали різні гриби а саме лисички боровики опеньки. 5. Баба Марина довгий свій вік трави сушила в хаті м'яту любисток липовий цвіт. 6. Ні спека ні бурі ні морози ніщо не вб’є любов мою. 7. На берегах Дніпра розташовано багато міст як-от Київ Черкаси та Запоріжжя.  
--------------------------------------------------------------------------
Однорідні й неоднорідні означення
--------------------------------------------------------------------------
Речення з кількома рядами ОЧ
Спишіть речення, розставте розділові знаки, підкресліть однорідні члени, укажіть кількість рядів ОЧ.
1. Дитина стоїть пильно дивиться то на батька то на матір. 2. За правду й віру шана й повага жде тебе. 3. Тарас Шевченко символізує душу українського народу втілює його гідність дух і пам’ять. 4. Патріотизм - це не вибух емоцій а спокійна й міцна відданість Батьківщині. 5. Справа і зліва віяло свіжістю й ароматом води. 6. І пада сніг лапатий волохатий спокійно й величаво над селом.  
--------------------------------------------------------------------------
Однорідні члени речення
Спишіть речення, розставте розділові знаки, підкресліть однорідні члени, намалюйте схему ОЧР, визначте вид зв'язку та вид сполучників.
1. У білих снігах потонули гори степи і долини. 2. І пливуть струмочками не то думи не то мрії. 3. І барвінком і рутою і рястом квітчає весна землю. 4. Тече вода в синє море та не витікає. 5. Настало душне і гаряче літо. 6. Пахнуть троянди нарциси бузок. 7. Хоч у лісі хоч у полі шукатиму долі. 8. По хуторах і пасіках по байраках і долинах ні на хвилину не затихав спів. 9. Собака стояв під грушею не ворушився і не зводив з Миколки здивованих очей. 10. Любіть травинку і тваринку і сонце завтрашнього дня.
 
--------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------

Сполучник як службова частина мови. Сполучники сурядності й підрядності. |  Презентація. Українська мова
--------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------
Біографія А. Мойсієнка, аналіз поезії "Жовтень жовті жолуді"        --------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------
Розмаїття сучасної лірики
Василь Герасим'юк
Анкета-характеристика поета 
1. Ім'я, по батькові, прізвище
2. Дата народження
3. Місце народження
4. Дитячі роки
5. Освіта
6. Нагороди 
Коментар до поезії "Чоловічий танець"
   Життя в горах — постійне випробування для людини. Самій їй не вижити. Потрібна міцна рука друга, надійна «підстраховка». Тому в Карпатах особливо цінується справжня чоловіча дружба, готовність підставити плече, прийти на допомогу, можливо, навіть на шкоду своїм інтересам. Символом цієї дружби й згуртованості є традиційний гуцульський чоловічий танець «Аркан», адже здавна чоловіки — сила, опора, надія для родини, громади, держави.
   Вірш В. Герасим’юка «Чоловічий танець» створений у формі звертання до юнака, який повинен стати дорослим, відчути вагу чоловічих обов’язків та відповідальності, силу побратимства й міцної чоловічої дружби. Чоловічий танець у вірші В. Герасим’юка нагадує древній ритуал, посвячення «у чоловіки». У сучасному світі його можна розглядати як алегоричну картину, символ духовного єднання в боротьбі за незалежність, за справедливість. Міфологічний образ кола символізує у вірші вічність людського страждання, його циклічну повторюваність.
    У поезії відчуваються біблійні мотиви — мотив страждання Ісуса Христа як свідомий вибір спасіння ближніх, що прирівнюється до постійної необхідності українських чоловіків боротися за рідну землю, за людські права.
    Ця поезія є авторським образним тлумаченням народної обрядовості як засобу збереження й передачі засад духовності, загальнолюдських цінностей, морально-етичних норм.
   Поезія В. Герасим’юка непроста. Вона часто має кілька прочитань, викликає різні асоціації, символічні образи. Часто їх легше відчути, ніж зрозуміти. Це ніби гімн древньому гуцульському духові, культурі та історії.   
--------------------------------------------------------------------------
Головні та другорядні члени речення
Спишіть речення, підкресліть усі члени речення, охарактеризуйте кожен член речення. 
1. Добре ім'я - найкраще багатство. 2. Надвечір уся робота була виконана. 3. Виходить дівчина із хати води з криниці набирати. 4. Душевні сили необхідно тренувати постійно. 5. До нас вийшов чоловік у формі залізничника. 6. Сад музикою сповнений по вінця. 7. Урочисте відкриття парку "Софіївка" відбулося у травні 1802 року. 8. Батько з сином пішли на панський тік молотити. 9. Начальник штабу почав розробляти детальний план операції. 10. Капітан Брянський лежав на палатці білий, спокійний, з ясним чолом. 11. Студенти-історики розсміялися від радості. 
--------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------
Прикладка як різновид означення
Спишіть речення, підкресліть граматичну основу та прикладки.
1. Наперед вийшов велетень-рибалка, він ніс жмут мотуззя. 2. Літак Ту-144 — велике досягнення наших авіаконструкторів. 3. Під'їхали до зупинки «Оболонь». 4. У довгому покрученому яру розкинулось село Семигори. 5. Гетьман Богдан Хмельницький був сином чигиринського сотника Михайла Хмельницького. 6. Тонковидий юнак-офіцер стоїть біля відкритого люка. 7. Я передплачую газету "Голос України".  
--------------------------------------------------------------------------
Володимир Сосюра
(1898-1965) 
--------------------------------------------------------------------------
Означення як другорядний член речення.
Узгоджене та неузгоджене означення
ГО і ДЧР. Означення. Прикладка як різновид означення. Написання непоширених  прикладок через дефіс; прикладки, що беруться в лапки - презентація з  української мови 
Завдання
Спишіть речення, підкресліть означення, укажіть вид означень (узгоджені/неузгоджені)
1. Великі дуби в три обіймища переплуталися з кленами й липами. 2. Останнім часом уже частіше можна побачити людей в українських сорочках. 3. У вишиванці закодовано потужний дух народу. 4. Спочатку в мене була думка відмовитись. 5. Дитячі очі виглядали з гущавини. 6. Клен напроти кидав тінь на грядки.   
--------------------------------------------------------------------------
Леся Українка
"Давня весна"
Вид лірики: пейзажна
Тема: відтворення впливу приходу весни на хворобливий стан поетеси.
Ідея: возвеличення краси весняної природи, за сприянням якої людина забуває про свою хворобу, самотність.
Мотив: гармонійна єдність людини та природи.
"Давня казка" 
Жанр: ліро-епічна соціальна поема-казка
Тема: роль поета в суспільстві
Ідея: утвердження думки про високе призначення мистецтва та його всеперемагаючої сили.
Герої: поет, лицар Бертольдо, Ізідора, співці, узагальнений образ народу
Проблематика: роль мистецтва для суспільства; воля і рабство; людська вдячність та невдячність; моральний обов'язок перед іншими; особиста свобода та її межі; людське щастя; війна та мир
Композиція
Експозиція: розповідь про поета.
Зав’язка: перша зустріч поета з Бертольдом.
Розвиток дії: поет допомагає Бертольду (складає серенаду для Ізідори, пісні поета додавали відваги воїнам), Бертольд гнобить свій народ, а поета запрошує на службу до себе.
Кульмінація: відмова поета та його довічне ув'язнення.
Розв’язка: смерть поета, «поетові нащадки слово гостреє гартують».
Ознаки казки: казковий початок, слова-повтори, магічні числа, казкова кінцівка
 -------------------------------------------------------------------------
Додаток як другорядний член речення
Спишіть речення, підкресліть граматичну основу та додатки. Визначте вид додатків.
1. Золоті верболози розплели свої коси. 2. Дід перестав із нього насміхатися. 3. Хтось гукнув мене упівголоса. 4. А зима прийшла до нас із морозами. 5. Людина звикає до слави. 6. Чисте небо не боїться грози. 7. Орлу схотілось поїсти. 8. Не лякай щуку морем. 9. Без нашого Гриця вода не освятиться. 10. Вона вранці випила молока. 11. Любив дід гарну бесіду й добре слово.  
--------------------------------------------------------------------------
Тире між підметом і присудком
Спишіть речення, підкресліть підмети і присудки, поставте між ними, де потрібно, тире.
1. День це крок життя. 2. Найбільша на землі ганьба миритись з долею раба. 3. Він запеклий мисливець. 4. З усіх утрат втрата часу найтяжча. 5. Рабство в'язниця душі. 6. Кохання не іграшка. 7. Шість і чотири десять. 8. Любить свій край це для народу жити. 9. Ти між зірками одна. 10. Лелека символ батьківщини, сімейного щастя. 11. Вірний приятель то найбільший скарб.    12. Говорити річ нудна. 13. Квітки конвалії найніжніші.  
--------------------------------------------------------------------------
28. 10. 21         Тарас Григорович Шевченко
                                    1814-1861

 

«Мені однаково,

чи буду…»

«Думи мої, думи мої…»

«Ой три шляхи широкії…»

Рік написання

 

 

 

Жанр

 

 

 

Мотиви

 

 

 

Образи-символи

 

 

 

Особливості

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------
27. 10. 21                Підмет, способи його вираження
Присудок, способи його вираження
 Завдання
Спишіть речення, підкресліть підмети й присудки. Укажіть вид підметів, чим вони виражені, вид присудків.
1. Сонце почало пробиватися крізь туман. 2. Вранці на палубі я був першим. 3. Він не хотів жертвувати своїм покликанням. 4. Я бачу ціле покоління молодих сил. 5. Жити - Вітчизні служити. 6. Треба й з лиха добро здобувати. 7. Двері в 10 клас були відчинені. 8. Там над водою купка людей лагодилась сідати в човен. 9. Шануймо й пам'ятаймо своїх героїв. 10. Темрява в садку стала густіша. 11. Ми зобов'язані допомогти старим. 12. Я буду крізь сльози сміятись. 13. Сім відважних бійців ту команду зрозуміли серцем і душею. 14. Я для вас рад на світі жити. 15. У сусіда й каченя здається індиком. 16. Учні мали намір виступити на спортивних змаганнях. 17. Серпень із вереснем стискають один одному правиці. 18. "Ой" із біди не витягне. 19. Білий дим здавався невеличкою хмаринкою. 20. Уже перестала кувати зозуля в кленах.     --------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------
Підготовка до контрольної роботи з теми "Словосполучення і речення"
тести   
--------------------------------------------------------------------------
Повідомлення на лінгвістичну тему на основі зіставлення й узагальнення матеріалу в науковому стилі

1. Мова й мовлення.

2. Розмовний і науковий стиль.

3. Художній і публіцистичний стиль.

4. Застарілі слова й неологізми.

5. Самостійні й службові частини мови.

6. Головні й другорядні члени речення.

7. Простий і складений підмет.

8. Простий і складений присудок.

9. Словосполучення й речення.

10. Синтаксичні й фразеологічні словосполучення.

11. Неускладнене й ускладнене речення.

12. Пряма й непряма мова.

13. Монолог і діалог.    

--------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------
Синонімічні словосполучення
Берег моря - 
мріяти про мир - 
спів птахів - 
подвір'я школи - 
вовчий слід - 
українські землі - 
комп'ютерна програма - 
дивитися із захопленням -   
--------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------

Словосполучення, його головні ознаки

Словосполучення – Словосполучення і речення ❤️| Довідник з української мови 

Синтаксис словосполучення речення - презентация онлайн 

--------------------------------------------------------------------------

Маруся Чурай - легендарна поетеса з Полтави

"Засвіт встали козаченьки" (пісня) 

"Віють вітри, віють буйні" (пісня) 

"Ой не ходи, Грицю" (пісня)  

--------------------------------------------------------------------------

"Зажурилась Україна"

Різновиди художніх образів

--------------------------------------------------------------------------

Аудіювання "Фонтан на Контрактовій площі"

Аудіювання (8 клас) тест

Розділи науки про мову

Мовні норми 

Немає коментарів:

Дописати коментар